dag 12 en 13 - Reisverslag uit Ad Dakhla, Westelijke Sahara van Piet Wil - WaarBenJij.nu dag 12 en 13 - Reisverslag uit Ad Dakhla, Westelijke Sahara van Piet Wil - WaarBenJij.nu

dag 12 en 13

Door: PPiet en Wil

Blijf op de hoogte en volg Piet

15 November 2012 | Westelijke Sahara, Ad Dakhla

Dag 12 Tan Tan- Laayoune

Gisterenavond steak (zo groot als deurmatten) met friet en mayo, heerlijk.
Franse eigenaresse. Europese stijl met de Franse slag. Na het eten een afzakkertje (tot 3 uur) daarna als een blok in bed. Vanmorgen ontbeten, afgerekend ( € 8.- pp) voor staanplaats en ontbijt. Vervolgens de weg vervolgd naar een camping in de buurt van Laayoune. Onderweg nog een duik genomen in de Atlantische oceaan. De camping ligt in de middle of nowhere. En we gaan er zo eten in een Berber tent met zo’n honderd man, dus ik houd mijn hart vast of dit goed gaat. (hebben 2 gaspitjes)
We hebben kamelenspies besteld met geitenkaas.
Maar!!!! Ze hebben ijskoud bier. Wordt vervolgd.
Dag 13
Kamelen spies was goed te eten. Aan gezien ze hier bier hadden waren we er nog een tijdje blijven hangen, daarna nog ff bij het kampvuur en snel de tent in. Vanmorgen weer om half zeven op voor ontbijt in de Berber tent. Nu was het niet meer zo druk en de eigenaar vertelde dat hij Waal is en getrouwd met een Berber. Wij nog alle bier gekocht die hij nog over had en vervolgens vertrokken richting Dakla. Een eenzame weg met vele politieposten. Onderweg nog ff gestopt bij enkele vissersplaatsen en wat foto’s gemaakt. We zijn inmiddels gearriveerd in Dakla op een camping, gedoucht en zijn de stad ingereden om wat te eten. De stad ziet er netjes uit. Morgenvroeg moeten we weer vroeg op en gaan we met een begeleider naar de grens met Mauritanie, daar beginnen de onderhandelingen en steekpenningen. Wordt vervolgd.

• 15 November 2012 - 23:12

Jo En Truus Verdonk:

Piet en Wil, geweldig wat jullie allemaal meemaken, we genieten van de foto's. Wat zullen jullie er mooie herinneringen aan overhouden.
    Zet hem op en tot ziens. groetjes

• 16 November 2012 - 07:18

Dolf:

Dag mannen, de kamelen spies ziet er goed uit, en zeker als je daar nog een koud biertje bijzet.
    Succes de komende kilometers.
    Groet Dolf

• 16 November 2012 - 07:18

Dolf:

Succes de komende kilometers.
    Groet Dolf

• 16 November 2012 - 09:36

Annie En Gerard Kirkels:

Dag Piet en Wil, dat jullie het naar de zin hebben lijkt mij duidelijk, ook wij genieten van jullie belevenissen en mooie verhalen met foto-verslagen.
    De komende tijd moet voor jullie op het lijf geschreven zijn want onderhandelen zit in jullie genen... toch?
    Nou mannen verder veel plezier en good luck.

Groetjes Annie en Gerard.

• 16 November 2012 - 10:21

16 November 2012 09.45 Jos Elly Heesakkers:

dag piet en wil .zo te lezen en te zien op de fotos gaat alles naar wens ,eerst 6 sterren hotels 4 sterren campings. 3 sterren restaurants met bier in kritallen glazen.nu ook nog een fantatisch huis met uitzicht op zee ja ja.maar ik zie op de fotos dat als je gaat scheiden in marokko je ook de boot moet delen. ps piet ga vandaag je klusje doen wat je mij had gevraagt.nog veel geluk en plezier mannen ''alles kumt goe'''toi toi gr jos elly

• 16 November 2012 - 14:29

Peter Van Gansewinkel:

Hoi Wil en Piet,

Ik hoorde van Jos Heesakkers over jullie avontuur.
    Vandaar mijn reactie, lijkt me een fantastische uitdaging voor jullie met een schat aan avontuur en ervaringen die je opdoet op zo'n trip.
    Vroem ze verder met geen pech!!
    Volg jullie verder, groetjes,

Peter

• 16 November 2012 - 18:44

Huub Van Der Linden:

Hallo Wil en Piet,

Aanstaande zondag moeten we voetballen tegen GKC, wat staat voor Grathem-Kelpen-Combinatie. Als je aan Kelpen denkt denk je dus ook aan Wil. Dus gauw even de site op om te zien hoe het jullie vergaat.
    Inderdaad een mooie ervaring dit Dakar-gebeuren, lijkt wel "oktoberfest" in die mooie tenten.
    Ik zou zeggen geniet ervan en breng mooie verhalen mee naar huis.
    Hou de boel heel! Ook wij blijven jullie volgen vanaf Het Laar.

Gr, Familie van der Linden

• 17 November 2012 - 11:02

Michel En Lia:

Hallo Wil en Piet, machtig wat jullie allemaal meemaken, en zien. Ook aan eten en drinken niets te kort. Is er ook al iets gekomen van calorieverbranding Wil ??? Wij blijven jullie ook met veel plezier volgen. Veel succes in Mauretaniee, en nog veel plezier houdoe en groetjes van Michel en Lia

• 17 November 2012 - 18:25

Jac Beerten:

Hallo Piet en Wil zo te zien aan de foto s gaat het met julie wel goed, en het eten in de zandbak ziet er lekker uit ,die kamelenspies zal dan ook wel gesmaakt hebben.Geniet verder nog van de tocht hou alles heel en onder controle. Wij blijven volgen!!!
    Groetjes Jac en Agnes

• 18 November 2012 - 09:49

Peter En Elly:

Goede morgen Wil en Piet
    Zo te zien en te lezen vermaken jullie je wel, die kamelenspies ziet er goed uit, lijkt wel een
    BBQ van de buurt !!!! Hee Wil, blije, wie wil er hier graag op de foto??????
    Wat een belevennissen en verhalen geniet er nog van.
    Nog veel veilige kilometers en hou hem aan de praat, dat moet lukken .
    Nog een vraag van Peer: Wil zijn er ook knappe vrouwen, ik zie alleen maar mannen met jullie op de foto?????????????
    Groetjes Peter en Elly

• 18 November 2012 - 13:43

Andre En Toos:

Hoi Piet en Wil.
    Dat jullie je vermaken moge voor iedereen duidelijk zijn, als we zo naar jullie gezichten op de foto's kijken. Ook wat het eten en de onderkomens betreft mogen jullie volgens ons niet klagen, want het ziet er allemaal fantastisch uit. Wij dachten aanvankelijk dat jullie zo mager als een lat terug zouden komen, maar volgens ons is het tegendeel waar als we zo naar de foto's van Wil kijken. Al met al een geweldig avontuur en het Opeltje houdt het nog steeds vol, dus de eindstreep zal nu wel gehaald worden. Zet hem op mannen , hou vol. Wij blijven jullie in ieder geval volgen.

Succes en groetjes, Andre en Toos

• 18 November 2012 - 18:44

Wiel En Mirjam:

Beste Wil en Piet,
    Wat een mooie reisverslagen en wat een avontuur wat jullie momenteel beleven! Met plezier lezen we over alles wat jullie meemaken op jullie reis, en we weten zeker dat dit iets is wat jullie zeker nooit meer zullen vergeten. We duimen voor het heel blijven van het gebakje wat jullie naar Dakar moet brengen, en daar hebben we 5 minuten geleden ook een kaars voor opgestoken...Blijf gezond, drink niet teveel, wij passen op Dorien.
    Groetjes, Wiel en Mirjam.

• 19 November 2012 - 06:27

Harry:

Hallo Piet en Wil
    Leuk om jullie verslagen vanuit Thailand te kunnen volgen,volgens mij genieten jullie geweldig van het avontuur.En zonder problemen met dat opeltje vind ik toch knap.Groetjes en veel plezier samen ...Harry

• 19 November 2012 - 17:02

Tip:

Leuk dat je ook even over Thailand rijdt(zie vorig bericht)
    Ik weet niet of ik daar ook tijd voor zou hebben als ik in jullie plaats onderweg was.........

Is de clicktrace uitgevallen? Die staat nog steeds op Dakhla geparkeerd, maar ik ga er van uit dat juliie nu toch wel verder weg zijn. Ik zou dat jammer vinden, het is leuk om te zien waar je precies bent!

Laat je niet afzetten in Mauretanie, geniet met volle teugen en houd alles heel.
    Supertrip, ben erg jaloers!

Groet, Tip