dag 12 t/m 17 - Reisverslag uit Nouakchott, Mauritanië van Piet Wil - WaarBenJij.nu dag 12 t/m 17 - Reisverslag uit Nouakchott, Mauritanië van Piet Wil - WaarBenJij.nu

dag 12 t/m 17

Blijf op de hoogte en volg Piet

19 November 2012 | Mauritanië, Nouakchott

Dag 12 Tan Tan- Laayoune

Gisterenavond steak (zo groot als deurmatten) met friet en mayo, heerlijk.
Franse eigenaresse. Europese stijl met de Franse slag. Na het eten een afzakkertje (tot 3 uur) daarna als een blok in bed. Vanmorgen ontbeten, afgerekend ( € 8.- pp) voor staanplaats en ontbijt. Vervolgens de weg vervolgd naar een camping in de buurt van Laayoune. Onderweg nog een duik genomen in de Atlantische oceaan. De camping ligt in de middle of nowhere. En we gaan er zo eten in een Berber tent met zo’n honderd man, dus ik houd mijn hart vast of dit goed gaat. (hebben 2 gaspitjes)
We hebben kamelenspies besteld met geitenkaas.
Maar!!!! Ze hebben ijskoud bier. Wordt vervolgd.
Dag 13
Kamelen spies was goed te eten. Aan gezien ze hier bier hadden waren we er nog een tijdje blijven hangen, daarna nog ff bij het kampvuur en snel de tent in. Vanmorgen weer om half zeven op voor ontbijt in de Berber tent. Nu was het niet meer zo druk en de eigenaar vertelde dat hij Waal is en getrouwd met een Berber. Wij nog alle bier gekocht die hij nog over had en vervolgens vertrokken richting Dakla. Een eenzame weg met vele politieposten. Onderweg nog ff gestopt bij enkele vissersplaatsen en wat foto’s gemaakt. We zijn inmiddels gearriveerd in Dakla op een camping, gedoucht en zijn de stad ingereden om wat te eten. De stad ziet er netjes uit. Morgenvroeg moeten we weer vroeg op en gaan we met een begeleider naar de grens met Mauritanie, daar beginnen de onderhandelingen en steekpenningen. Wordt vervolgd.
DAG 14
Heden morgen om 6.30u op en om 7u vertrokken in een convooi van plm. 50 voertuigen richting Mauritanie een beetje saaie weg midden door de woestijn. We kwamen om plm. 12 u aan de grens. Tussen de Marokkaanse en de grens van Mauritanie een stuk niemandsland vol autowrakken. Een hoop papier werk, maar onze begeleider had dit goed geregeld. Om 6u waren we de grens over en onder begeleiding van een 3- tal pick-ups met machinegeweren zo ongeveer stapvoets naar camping Abba in Nouadhibou ((N54.504 W17 03.197). Een camping Afrikaanse stijl”. Mauritanie is aanzienlijk armer als Marocco. Ook op de camping de hele nacht een politie escorte aanwezig. Op de camping stond een pick-up van Mammoet transport(deze zijn bezig voor 170 scheepswrakken te lichten) de hele avond gratis frikadellen en kroketten te bakken ook zou hij een doctor en terugticket via de Canarische eilanden regelen voor een van de Challenders die ziek was geworden. Ook troffen we hier nog 2 andere Hollandse Stellen die door Africa aan het trekken waren. Heden morgen groepjes van 5 voertuigen gevormd, die onder begeleiding van een Mauritanische gids 3 dagen door het Banc d Àrguin National park gaan trekken. Wordt vervolgd.
Dag 16 zondag.
Gisteren over plm. 50 km piste naar het strand richting zoals ze hier noemen een camping. Een mooi stuk strand zonder toilet en douche ruimte. Lekker in de zee gezwommen en een strand terrasje gemaakt.
Er is wel heel veel wind dus we moeten onze tenten goed vastleggen.
Mijn stoeltje van de Lidl heeft het inmiddels begeven ook ons voorraadje bier is er doorheen dus dit wordt de komende dagen vasten Telefoon verbinding hebben we niet meer, laat staan van internet.
Wordt vervolgd.
Heden morgen om 9 uur vertrokken over de oude handelsroute, zoals die vroeger gebruikt werd voordat de asfalt weg was aangelegd. Een route door het park van plm. 100 km pistes. De jeeps hebben ons een keer of 5 moeten lostrekken. Het laatste stuk is over het strand van Mauritanie.
We zijn inmiddels aangeland op een stuk strand, waar we overnachten tussen 2 hele kleine vissersdorpjes. Enkele zijn inmiddels bezig met pasta te maken. Morgen gaan we om 9 uur vertrekken i.v.m. eb.
De laatste Berenburger en wijn komt alweer op tafel en het eten is klaar.
Morgen komen we in Nouakchott aan en kunnen we waarschijnlijk weer te internetten en telefoneren. Wordt vervolgd.
Dag 17 maandag.
Gisteren na wasbeurt in de zee om het zand er af te spoelen zijn we gaan eten en hebben er de laatste restjes drank doorheen gewerkt.
Iemand had een geit geregeld en deze werd ter plaatse geslacht en geroosterd. Heden morgen weer vertrokken eerst door de duinen. Dit was voor de 2 wiel aangedreven auto’s weer een hele toer. Daarna over 50 km strand richting harde weg. Weer terug door de duinen richting harde weg. Eerst weer lucht in de bande, want deze stonden op 0.5 bar.
Inmiddels zijn we onderweg naar Nouakchott de hoofdstad van Mauritanie, nu nog zo’n 100 km over het asfalt.
We hopen daar weer internet te vinden, zodat we onze site weer kunnen up-daten. Wordt vervolgd.

• 19 November 2012 - 22:39

Leo En Lilly:

Hoi Piet en Wil.
    Jullie verslag en foto's , in een woord GEWELDIG....
    En nu nog een ba-va-ri-a. Proost.

Groetjes Leo Lilly

• 19 November 2012 - 22:39

Leo En Lilly:

Hoi Piet en Wil.
    Jullie verslag en foto's , in een woord GEWELDIG....
    En nu nog een ba-va-ri-a. Proost.

Groetjes Leo Lilly

• 20 November 2012 - 09:10

Karin Rutten:

Hallo trouwe volgers,

De module om Wil en ons pap te volgen werkt tijdelijke niet, omdat daar waar ze nu zijn, geen goede verbinding is. Zo snel als er weer verbinding is, kunnen we ze weer volgen op de kaart.

Groetjes Karin.

• 20 November 2012 - 19:12

Martie:

Ha die zandhazen!!!

Al enkele dagen peil ik jullie in Dhakla, maar volgens Loes die we troffen tijdens de Princh en muus onthulling, gaat alles nog voortreffelijk. Vanavond weer een heel verhaal met vooral geweldige foto's!!
    Wat een dik avontuur. Nog geweldige dagen en hou het, het laatste stukje ook nog maar heel!! Ik hoor Piet al zeggen: Moai, moai, moai!!!!

Groetjes,

Martie

• 21 November 2012 - 08:17

Joop Martens:

Piet en compagnon,

Ik heb gisterenavond ook steak gehad (zo klein als maar zijn kan) met friet en mayo, heerlijk.
    Ik zie dat het goed gaat !
    Zet 'm op en tot gauw.

Joop Martens
    van Neerbos bouwmaterialen Weert

• 21 November 2012 - 19:38

Tip:

Hallo Piet/Wil,

Je bent er!!!!!!!!!
    Proficiat. Wat een geweldige trip,dat wl ik ook!!
    Wat ben ik jaloers zeg, stik jaloers!

Ik denk er ever mijn eerdere bod op Zebra1 te verhogen, al gaat dit tegen de regels in.
    (Ik houd mij zoals bekend normaal altijd volledig aan de regels, maar ik geloof dat ik nu maar eens een uitzondering moet gaan maken :)

Ik wil volgend jaar ook!
    Jan: Kom op, of ik probeer iemand anders zo gek te krijgen.
    Liefhebbers: Meld je bij mij, laat ons proberen zelfs 2 teams(Witte, wat denk je ervan?) bij elkaar te krijgen, helemaal te wauw!

Sluit dit festijn heerlijk af, zie jullie over een poosje bij terugkomst wel weer.

Tip

• 21 November 2012 - 21:59

Andre En Toos:

Hoi Piet en Wil.

Zoals we begrijpen hebben jullie Dakar inmiddels bereikt. Proficiat mannen, wat een geweldige prestatie. Geniet morgen van jullie rustdag en dan nog het laatste stukje naar Banjul voor de veiling. Hopelijk gaan ook die laatste kilometertjes goed. Veel plezier nog tijdens jullie laatste dagen en we zien elkaar snel weer in ons mooie Maarheeze.

Groetjes Andre en Toos